Goigs de santa Teresa de Jesús (37)

Goigs a llaor de Sta. Teresa de Jesús, celestial patrona de les “Edicions Santa Teresa de Jesús”. Salutació de Rafael Farrarós Puig. Lletra de Mn. Fortià Solà, gravat de l’arxiu de R. Farrarós. Barcelona: s. i., 1954 (Col·lecció “Sembrant” Nº 1º, Octubre 1954. Any Marià) 2 pàgines.

Un devot manifest de santa Teresa, el senyor Rafael Farrarós i Puig, va iniciar un projecte editorial el dia 15 d’octubre de 1954 sota el “celestial patronatge de Santa Teresa de Jesús”, tot coincidint amb l’Any Marià que també s’hi celebrava. Tot queda àmpliament explicat al revers dels goigs.

logo edicions santa TeresaD’aquesta iniciativa seva per publicar i difondre els goigs va sorgir aquest primer full, dedicat, naturalment, a la santa fundadora i patrona, i de la qual va prendre com a logotip identificatiu de la sèrie la bonica xilografia que llueix al final de cada exemplar de la pàgina segona dels goigs de la col·lecció.

Pel que fa al nostre full, que veiem, destaca en primer lloc el gravat magnífic propietat del mateix Rafael Farrarós que presideix la primera pàgina, sobre de l’autògraf de la santa. La il·lustració reprodueix parcialment un dibuix del gravador Juan Bernabé Palomino inclòs en l’edició magnífica de les Obres completes de Juan de Palafox (Madrid: Joseph de Orga, 1762) en comentar les cartes de santa Teresa. En l’edició custodiada a la Biblioteca de les Carmelites Descalces de Palencia:

Juan_Bernabe_Palomino_sculpsit

Els dos florons que emmarquen la imatge dels goigs porten la signatura de Rafael Farrarós “R.F.” juntament amb la data. El text de les estrofes és del poeta Fortià Solà, ja comentat als apunts 13 i 34. Al final s’informa que el “Sr. Arquebisbe-Bisbe de Barcelona ha concedit als presents GOIGS 200 dies d’indulgència en la forma de costum”.

Són els primers goigs que publiquem que ofereixen dues pàgines. La primera, segons el disseny tradicional, que inclou: text dels goigs, gravat, florons i orla; i la segona, dedicada a completar informacions tot explicant el cas i arrodonint dades històriques i d’autoria.

Exemplar extra acolorit a mà i documentat als Amics dels Goigs.

[Nora VELA]

3 pensaments sobre “Goigs de santa Teresa de Jesús (37)

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.